وکیل پایه یک دادگستری در پرسش و پاسخ حقوقی

بررسی و آموزش مفاهیم مهم و پربرخورد حقوقی کشور

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 322
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 11
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 206
:: بازدید ماه : 766
:: بازدید سال : 1954
:: بازدید کلی : 11730
نویسنده : وکیل 23
شنبه 12 بهمن 1398

پرسش [ ارث زن از شوهر ] :

پس از این که من و شوهرم از یکدیگر جدا شدیم ، او فوت کرد . آیا از او ارث می برم ؟

پاسخ وکیل حقوقی خانواده :

با استناد به ماده 943 قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران ، اگر طلاق رجعی گرفته شده باشد و هر کدام از طرفین پیش از انقضا و اتمام عده فوت کند ، طرف دیگر از او ارث خواهد برد . البته باید توجه داشته باشید که اگر طلاق از نوع بائن باشد ، و یکی از طرفین ازدواج بعد از اتمام عده فوت کند ، در این شرایط دیگر نفر دیگر از او ارث نمی برد .

 

پرسش [ متارکه ]  :

من دانشجوی روسیه هستم . دلایلی وجود دارد که امکان زندگی با همسرم را تدارم و قصد دارم از او جدا شوم . از زمان عقد ما 2 سال می گذرد و مهریه ام 5 سکه است . قرار ما بر این بود که بعد از عقد به بنده حق طلاق بدهند که ندادند . تنها حق سکونت را در عقدنامه دو نفره ذکر کردند و سند محضری بابت آن ندادند . در حال حاضر ایشان من را تهدید به ممنوع الخروجی نموده اند . ابتدا قرار بر طلاق توافقی شد اما اکنون به آن هم راضی نیستند و نمی خواهند طلاقم بدهند . آیا راهی وجود دارد که از ایشان جدا شوم ؟

پاسخ وکیل پایه یک خانواده :

در قوانین ایران ، حق طلاق برای آقایان است و زنان زمانی می توانند طلاق بگیرند که یا حق طلاق را به شکلی که مورد قبول دادگاه باشد در اختیار داشته باشند ، و یا شوهر شان یکی از موارد ذکر شده در شروط عقدنامه را زیر پا گذاشته باشد . در واقع می توان اینطور بیان داشت که خانم ها بدون داشتن دلیل یا دلیل موجهی که باید به استناد عقدنامه باشد ، نمی توانند اقدام به متارکه نمایند مگر اینکه این طلاق به شکل توافقی یا با اخذ وکالتنامه ی محضری یا کنسولی از سفارت ایران صورت بگیرد .

 

پرسش [ مصالحه و تهاتر ]  :

با یک پدر و پسر دعوا کرده ام . پدر از من شکایت کرده است و برای من حکم سه و نیم درصد دیه صادر کرده اند . بنده از پسر شکایت کردم و برای او حکم پنج و نیم درصد دیه را صادر نموده اند . آیا می توان دیه ای که باید به پدر پرداخت کنم را از دیه ای که پسر باید به من بپردازد ، کم کرد و ما به التفاوت آن را به من بپردازند و تهاتر انجام شود ؟ یا باید هر شخصی به صورت جداگانه دیه را پرداخت بنماید ؟

پاسخ وکیل پایه یک کیفری :

با استناد به این موضوع که اشخاص یکی نیستند ، پس امکان تهاتر وجود ندارد . اما راهی که پیشروی شما قرار دارد این اسن که از قاضی اجرای احکام بخواهید پدر و پسر را به جهت مصالحه و تهاتر به اجرای احکام کیفری دعوت کند .

 وکیل پایه یک دادگستری در پرسش و پاسخ حقوقی

پرسش [ واگذاری ملک ] :

سوال من این است که اگر یک ملک را به نام شخص دیگری کنیم و در محضر بگوییم که تا زمان مرگ من نمی تواند آن را بفروشد ، معامله کند یا تصاحب کند ، آیا از نظر قانونی این کار امکان پذیر است ؟

پاسخ وکیل پایه یک حقوقی :

اگر در شرطی آمده باشد که ملک یا مالی که واگذار به شخص دیگری شده است ، تا مدتی که واگذار کننده در قید حیات هست قابل فروش یا هر نوع انتقالی اعم از اجاره نیست ، از لحاظ حقوقی این شرط صحیح و قانونی است . در صورتی که منظور از تصاحب ملک یا تصاحب مال ، هر گونه استفاده کردن یا تغییر در ملک یا مال یا واگذاری آن ملک یا مال باشد ، شرط ذکر شده ، امکان پذیر است و لازم الاجرا خواهد بود .

 

پرسش [ انحصار وراثت ] :

خواهر بنده یک همسر و یک فرزند پسر دارد . و مادر ما نیز در قید حیات هستند . خواهرم فوت کرده است . می خواهیم بدانیم اکنون ارثیه ی او در انصار ورثه به چه شکلی تقسیم می گردد ؟

پاسخ وکیل خانواده :

ورثه ای که در هنگام فوت خواهر شما بوده اند ، همسر و پسر او و همچنین مادر شما می باشند . به شکلی که در قانون آمده است ، مادر شما یک ششم و همسرش یک چهارم و بقیه ی ارث به پسرش خواهید رسید .

 



:: موضوعات مرتبط: دعاوی حقوقی , دعاوی خانواده , دعاوی کیفری , ,
:: برچسب‌ها: وکیل پایه یک دادگستری , وکیل پایه یک خانواده , وکیل پایه یک حقوقی , وکیل پایه یک کیفری , وکیل پایه یک تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
گروه وكلاي آسايش گستران با در اختيار داشتن كادري گسترده از وكلاي پايه يك و قضات بازنشسته و اساتيد دانشگاهي در سراسر ايران و كشورهاي زيادي ميتوانند تامين كننده آسايش حقوقي شما هموطنان ارجمند باشند . هسته مركزي حقوقي موسسه آسايش گستران در سه كميسيون حقوقي ، كيفري و خانواده انجام وظيفه مينمايند ، به نحوي كه پرونده هاي ارجاعي ، در كميسيون مريوطه مطرح و پس از تعيين استراتژي ، توسط وكلاي مربوطه پيگيري ميشود و در تمام مراحل قضايي پرونده توسط مسئولين كميسيون بر حسن جريان امور نظارت ميشود .
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مرکز معتبر مشاوره حقوقی و آدرس noloasayesh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.